Dag 6 WASHINGTON DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu Dag 6 WASHINGTON DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu

Dag 6 WASHINGTON DC

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

08 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag wilde ik een dagje rustig aan doen. Na al het geslenter en gewandel door de stad was ik wel toe aan een relax dagje. Vanmorgen heb ik dan ook wederom geen wekker gezet, maar ik werd wakker van mijn roomie Emma, die helaas vertrok. Ik ben uiteindelijk ook langzaam, heel langzaam, mijn bed uitgekomen, heb me aangekleed en ben naar de Safeway gelopen. Dat is een supermarktketen die hier in de buurt zit. Daar heb ik een echte Amerikaanse donut, met van dat roze glazuur erover, gekocht. En alvast een verse bagel voor de lunch. Vervolgens ben ik door Chinatown richting the Mall gelopen en daar heb ik bijna 2,5uur in een parkje gelegen. Gelezen, mensen bekeken en lekker uitgerust.

Nadat ik daar ook mijn lunch had gegeten, ben ik richting het National Air & Space museum gelopen. Daar heb ik de halve middag gespendeerd. Deels omdat het interessant was, deels omdat het daar lekker koel is. Soms is het zelfs zo koud van de airco in de musea, dat je bijna een trui of vest nodig hebt hahah.

Daarna ben ik via Chinatown weer terug naar het hostel gelopen, maar Amy zou Amy niet zijn als ze niet eerst even alle winkels heeft bekeken. Macy’s, Urban Outfitters en Victoria Secrets zijn allemaal voorbij gekomen! Heb niks gekocht, want ik wil het echte shoppen nog even voor New York bewaren. Mijn knie heeft er geen zin meer in vandaag, ik weet niet wat ik heb gedaan maar het voelt echt niet goed, dus ik ben nu in het hostel en ga niet meer teveel doen vanavond.

Toen mijn knie zo’n pijn deed wist ik dat ik even pas op de plaats moest doen en dat het waarschijnlijk een soort overbelasting is. Ik heb bijna 3 uur in het hostel gezeten, gelezen, film gekeken (heuj Netflix!). Toen ben ik gaan eten bij een restaurantje om de hoek en daarna weer terug naar het hostel. Daar heb ik 2 uur gerelaxd en me daarna opgefrist om vervolgens om 9uur naar The Mall te lopen. Ik wilde namelijk graag het Capitool in het nachtlicht zien. Ik had op dat moment gelukkig geen last meer van mijn knie! Heel vreemd, om 9uur is het hier pikkedonker en is er niemand meer op straat te bekennen. Ik voelde me niet onveilig, maar wel heel alleen in zo’n grote stad. Inmiddels is mijn verzameling “dieren in de stad” uitgebreid van muggen en eekhoorns, naar muggen, eekhoorns en ratten. Ja, echt waar, ik heb wel 5 ratten voor me door zien rennen in het licht van de straatlantaarns! En voor degene die mij een beetje kennen: nee dit was echt niettttttttt chill!

Eenmaal aangekomen bij het mooi verlichte Capitool, zag ik dat dat de wandeling echt wel waard was. Zie foto’s voor het bewijs! Ik had inmiddels wel besloten dat ik niet dat hele pokkeneind nog terug ging lopen, maar dat ik de metro zou pakken. Maar toen ik bij de metro aankwam, ontdekte ik dat mijn metropasje was vergeten in het hostel. Ik zag het écht niet zitten om terug te lopen, dus heb ik maar een nieuwe pas gekocht. In poll arts van 1,75$ kostte mijn ritje nu 4$. Achja, niet echt erg, wel weer een typische Amy actie die ik kan afvinken! Rob en familie, ik heb voor jullie dus 2 metro pasjes van DC in de aanbieding voor jullie! Ik ga nu slapen. Morgen is mijn laatste dagje hier en die ga ik spenderen in Georgetown! Goodnight!

  • 09 Augustus 2016 - 10:41

    Carla:

    Hey Amy, even wat reisdagen van je doorgelezen! Mooi geschreven, ik zie de ratten al voor me! Yakkie. Ik begrijp wel dat het erg warm is in de stad. Hoop voor je dat het in de volgende stad beter is. Goede reis verder en tot gauw weer! XXXjes Moeders

  • 09 Augustus 2016 - 23:25

    José:

    Hey Amy,leuk om te lezen wat er allemaal te doen is in Washington,alleen zijn wij er maar 2 dagen...dat gaat nooit passen:)
    Tot snel in New York

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 04 Aug. 2016
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 5425

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland

22 April 2017 - 29 April 2017

Rondreis Marokko

03 Augustus 2016 - 27 Augustus 2016

The States

Landen bezocht: