Dag 11 NEW YORK CITY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu Dag 11 NEW YORK CITY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu

Dag 11 NEW YORK CITY

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

13 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

Vandaag was het plan om veel te doen. Maar dat plan mislukte vrijwel direct toen ik naar buiten ging. Ik ben met de metro naar het gebied gegaan waar het huis van Friends en de Magnolia Bakery van Sex and the City. Nadat ik beide op de foto had staan was ik al zo zeiknat van het zweet dat ik besloot terug te gaan naar het hostel. Toen ik een had omgekleed ben ik naar een supermarktje gegaan, heb ik drinken, lunch en wat lekkers gekocht en vervolgens heb ik de komende uren in Central Park doorgebracht. Ik heb m’n boek uitgelezen en een beetje geslapen.

Omdat ik het een beetje zonde vond van mijn dag om alleen maar in het park te gaan liggen, ben ik vervolgens naar pier 83 gegaan. Dat is de pier waar alle rondvaartboten vertrekken. Ik besloot om niet zomaar een rondvaart te doen, maar om met een speedboat het water op te gaan. Dit was echt supervet! Buiten de enorme vette ervaring en de leuke mensen om me heen, was het ook nog eens een schitterend uitzicht over de skyline van New York. We hebben een korte stop gemaakt (op het water) bij het vrijheidsbeeld en toen gingen we weer terug. Ik was zeiknat aan het einde van de rit, ditmaal niet van het zweet, maar van het water dat de boot inspatte!

Na deze vette ervaring, heb ik nog even over Times Square gelopen om vervolgens met de metro terug te gaan naar het hostel. Daar heb ik me gedoucht en opgefrist en toen ben ik bij een klein Italiaans restaurantje pizza gaan eten!

Morgen ga ik naar een gospel koor luisteren in Harlem en daarna naar de wedstrijd van de New York Yankees. Ik kreeg vandaag een mail dat ik er minimaal een uur voor het begin van de wedstrijd moet zijn. Ik ben benieuwd! Overigens krijg ik de foto’s niet goed geladen op de websites. Daarom weer even geen foto’s nu, maar ze komen eraan zodra het goed werkt!

  • 14 Augustus 2016 - 05:39

    Rob:

    Hi Amy, het is dus toch de speedboot geworden, cool! Het zijn leuke verslagen die je schrijft. Ik kan het niet laten als ik 's-nachts even wakker ben om mijn telefoon te checken of er weer een nieuw verhaal staat. De komende nacht heb ik daar ook tijd voor als ik op Schiphol ben. En maandag is het voor ons ook New York, New York. Tot snel in The Big Apple! Groet, Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 04 Aug. 2016
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 5460

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland

22 April 2017 - 29 April 2017

Rondreis Marokko

03 Augustus 2016 - 27 Augustus 2016

The States

Landen bezocht: