Dag 18 NEW YORK CITY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu Dag 18 NEW YORK CITY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu

Dag 18 NEW YORK CITY

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

20 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

Nadat ik met een behoorlijke kater op was gestaan had ik besloten om alleen maar in Central Park te gaan liggen vandaag. Later op de dag had ik met Rob en José afgesproken en verder had ik alles gezien en gedaan dat ik wilde doen, dus ik had een lekker chill dagje op het programma staan.

Toen ik ongeveer 10 minuten in Central Park lag begon het te regenen. Van die hele dikke, grote druppels. En als Nederlander weet je dan: dit is niet goed. Ik ben ergens gaan schuilen en aangezien ik geen internet had, had ik geen flauw idee hoelang het ging duren. Maar nadat ik inmiddels al een uur had geschuild voor echt meeeeeeega veel regen, heb ik besloten om terug te gaan naar hostel en daar mijn dag te spenderen. Uiteindelijk heeft ’t dik 2,5uur geregend dus ik had ’n goede beslissing genomen.

Na wat te hebben gelezen, geslapen en gelegen ben ik gaan douchen en me klaar gaan maken, want om 16uur hadden Rob, José, Anouk, Marc en ik afgesproken bij Rockefeller Center om eerst wat te eten en dan naar Top of the Rock te gaan. Nadat we hadden gegeten zijn we naar Top of the Rock gegaan. Dat is het observatie deck van het Rockefeller Center en je kunt daar heel mooi uitkijken over de hele stad. We hebben daar de zonsondergang bekeken en hebben daardoor de stad in zowel licht als donker gezien. Echt adembenemend mooi. Het leuke van Rockefeller ten opzichte van the Empire is dat je op Rockefeller uit kunt kijken op the Empire. Ik vond het echt ontzettend vet!

Na (met uiteraard veel tranen) afscheid te hebben genomen van de van der Lindens ben ik teruggegaan naar het hostel. Tot nu toe was alles goed gegaan met de metro, maar uiteraard op de laatste dag verpest ik het, door in de verkeerde metro te stappen. In plaats van 20 minuten, kostte me het uiteindelijk 40 minuten om thuis te komen hahahah. Oeps. Maar toen ik in het hostel was zat daar “onze” groep te wachten en zijn we nog wat biertjes gaan drinken in een kroegje twee blokken verder. Uiteraard waren we weer veel te laat thuis en heb ik in totaal 3 uur kunnen slapen die nacht. Maar de avond was top, en dat is het belangrijkste denk ik!

  • 21 Augustus 2016 - 19:14

    Ruth:

    Hoi Amy,
    Wat een gave reis. Je verheugde je er op en zoals ik het lees voldoet het aan je dromen!
    Leuk om zoveel te herkennen in je verslag.
    Geniet er nog van !!

  • 21 Augustus 2016 - 19:39

    Carla:

    Hoi Amy,
    Wat heb je toch een mooie tijd in NY gehad! Je hebt weer alles wat je gedaan hebt, mooi beschreven! Volgens mij moeten we nog eens terug. Want papa en ik hebben nog lang niet alles gezien!
    Nu breekt het laatste gedeelte van je reis aan! Nog even door New Haven en dan naar Boston! Veel plezier nog en een goede doorreis!
    Hoop dat je walvissen gaat zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 04 Aug. 2016
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 5423

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland

22 April 2017 - 29 April 2017

Rondreis Marokko

03 Augustus 2016 - 27 Augustus 2016

The States

Landen bezocht: