Dag 1 NISTELRODE – AMSTERDAM – DUBLIN – WASHINGTON - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu Dag 1 NISTELRODE – AMSTERDAM – DUBLIN – WASHINGTON - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu

Dag 1 NISTELRODE – AMSTERDAM – DUBLIN – WASHINGTON

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

03 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na maandenlange voorbereiding is het eindelijk zover: mijn reis naar The States gaat beginnen. Doordat de afgelopen dagen veel op het nieuws was over Schiphol en de aangescherpte veiligheidsregels, was ik toch best zenuwachtig geworden. Maar toen ik eenmaal in de auto zat vanmorgen, was het eigenlijk al goed. De reis naar Schiphol is spoedig verlopen en ook op het vliegveld was ik binnen notime door de bagagecontrole, de douane en de paspoortcontrole. Ik was een beetje bang voor veel vertraging, maar toen ik bij de (uiteraard) meest verre Gates aankwam, stond het vliegtuig al klaar en waren ze de koffers al aan ’t inladen. Tien minuten eerder dan gedacht konden we al boarden en uiteindelijk zijn we met een kleine tien minuten vertraging van de grond losgekomen. Op naar Dublin!

Na een voor mij rustige vlucht, landden we netjes op tijd in Dublin. Ik zeg voor mij rustig, omdat ik extreem heb zitten knikkebollen onderweg dus die man naast me moet ook hebben gedacht dat er iets mis was met me. In Dublin aangekomen, wees het hele douane deel zich eigenlijk helemaal vanzelf. Ik was hier echt een beetje gestrest voor, maar het ging echt allemaal heel soepel. Ik werd geholpen door een hele knappe douanier, dus het was ook niet bepaald vervelend! Onderweg heb ik wel 3 mensen gezien die ergens hun paspoort hebben laten liggen, beetje vreemd. Ik was verder ruim op tijd al bij de gate en zit daar nu nog te wachten. Over een half uurtje gaan we boarden en over een uur en driekwartier gaan we (als alles goed gaat) opstijgen!

Inmiddels in het vliegtuig richting Washington DC. Alles goed gegaan en op tijd vertrokken. Naast me een meisje en een vrouw die ook beiden alleen reizen. Is toch makkelijk, dan heb je al een klein beetje aanspraak. Ik hoop dat ze zo met het eten komen, want zo langzaamaan heb ik toch wel honger gekregen. In Nederland is het nu 14.40uur en ik heb sinds mijn ontbijt niks meer gegeten! Wordt vervolgd…

Perfect geregeld, het eten hier in het vliegtuig. Nu een soort van lunch, maar dan echt uitgebreid met warm vlees en aardappeltjes, een boterham, salade en chocolademousse, en daarna nog een kopje thee. Anderhalf uur voor landen krijgen we nog een sandwich. Dan pak ik ook m’n pillen, in de hoop dat mijn Ritalin ervoor kan zorgen dat m’n jetlag enigszins meevalt! Heb al één film gekeken en al even geslapen. Zo meteen even de benen strekken en naar de wc. Ik krijg mijn tijd hier wel om. Het meisje naast me is 20 jaar en die vrouw daarnaast heeft dochters in onze leeftijd. Net was ze aan ’t flauwekullen met de steward en hem aan ’t proberen wijs te maken dat wij haar dochters waren! Zo is ’t wel leuk vliegen, met mensen om je heen die het naar je zin maken!

Na een prima vlucht, we waren er zelfs een half uur eerder dan geschat, ging ik samen met Cláre, mijn buurmeisje, richting bagagebanden. Het duurde een eeuwigheid voordat we de bagage hadden, maar eenmaal daar hebben we nummers uitgewisseld en zijn we beide onze eigen weg gegaan. Zij ging naar huis, terwijl mijn vakantie net was begonnen.

Een dikke anderhalf uur later was ik, met behulp van een aantal mensen, veilig in mijn hostel aangekomen. Een prima hostel, erg netjes, met een zeer schone slaap- en badkamer. Nederlandse tijd was het inmiddels middernacht, maar met dank aan de Ritalin lijkt de jetlag mee te vallen en had ik juist alleen maar hele erge honger. Lars, mijn welgemeende excuses, maar waar ik op dat moment écht zin in had, was McDonald’s. Alleen even vergeten dat je in Amerika standaard een lange menu krijgt en ik dus veel te veel had. Vervolgens ben ik een 7-eleven gaan opzoeken en heb ik wat water ingeslagen. En nu zit ik hier, in LaFayette Park, tegenover het Witte Huis mijn reisverslag van vandaag af te schrijven, omringd door ontzettend veel hardlopers en eekhoorns Het begint nu lekker af te koelen en de echte benauwdheid is er vanaf. Het schijnt hier overigens heel koel te zijn, ten opzichte van de afgelopen dagen. Ik ga straks terug, lekker douchen en dan hoop ik heerlijk te kunnen slapen. Moet vast goedkomen, aangezien ik momenteel al zo’n 22uur wakker ben (oké ik heb een beetje vals gespeeld door in het vliegtuig te slapen, maar toch). Welterusten allemaal!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 04 Aug. 2016
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 5462

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland

22 April 2017 - 29 April 2017

Rondreis Marokko

03 Augustus 2016 - 27 Augustus 2016

The States

Landen bezocht: