Dag 5 WASHINGTON DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu Dag 5 WASHINGTON DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu

Dag 5 WASHINGTON DC

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

07 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Eigenlijk was ik van plan om vanochtend naar de kerk te gaan. Of ja, niet zomaar een kerk, maar de National Cathedral. Om 10uur was er een mis die je bij mocht wonen, maar na een paar drukke dagen gehad te hebben, vond ik het ook wel ns lekker om geen wekker te zetten en lekker rustig aan mijn dag te beginnen. Ik ga wel kijken of ik maandag of dinsdag nog kan gaan. Ik weet nog steeds niet of ik vandaag naar het Air & Space museum ga, of dat ik toch de memorial wandeling ga doen. Dat ga ik zo eens uitzoeken en dan ga ik beginnen met deze dag!

Mijn plannen zijn uiteindelijk alsnog deels veranderd. Ik heb eerst de Memorial wandeling gedaan. Erg mooi en indrukwekkend. Vanochtend ook goed te doen, want het was nog niet al te heet. Vandaag is het sowieso lekker weer. Erg warm, maar niet zo drukkend als gister. Ik had een groene jumpsuit aan vandaag, maar na een flinke wandeling met mijn rugzak om, was deze binnen no-time donkergroen op mijn rug! Dus na een 2 uur durende tocht, ben ik in een parkje gaan lunchen en afkoelen. Dat parkje was toevallig tegenover het Museum of American History, dus heb ik besloten om dat museum in te gaan. Het museum is echt ontzettend groot, dus ik wist niet zo goed waar ik moest beginnen. Ik moet zeggen dat ik ook behoorlijk moe was en dat de WiFi goed was, dus een beetje ronddwalen daar, vond ik niet heel erg. Dat is denk ik een van de grootste voordelen van alleen reizen. Je kunt gaan en staan waar je wilt en je hoeft je aan niemand te verantwoorden als je niet het hele museum wil zien. Dat is trouwens ook een voordeel aan Washington DC, bijna alle musea zijn gratis!

Na het museum ben ik in het hostel even onder een koude douche gaan staan en nu zit ik op bed te typen. Ik ga me zo omkleden en dan iets te eten zoeken. Vandaag al vroeg, want vanaf 18.30uur kan ik de zaal in voor de Phantom of the Opera!

Whaaaa! Dat was vet!!! Ik ben net terug van the Kennedy Center for the Performing Arts. Het begon al leuk, met, toen ik daar te vroeg was, een bandje die de zaal entertainde. Grammy Award winnende muzikant Tim Kubart and the Space Cadets. Leuke indie-pop muziek. Uiteindelijk was het dan zover. Het was 18.30uur en we mochten eindelijk de zaal in. Ik zat laatste rangs, omdat ik 250dollar voor een eerste rangs kaartje een klein beetje overdreven vond. Ik moet zeggen dat ik alsnog vrij goed zicht had (zie foto’s), maar gezichtsuitdrukkingen waren wel lastig, en dat is natuurlijk een beetje jammer als je het gedetailleerde gezicht van the Phantom zelf niet kan zien. Evengoed was dit echt een topavond die ik nooit meer zal vergeten! Terug naar huis nog even bij de McDonald’s gestopt voor een milkshake en nu ben ik van plan te gaan slapen! Welterusten X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 04 Aug. 2016
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 5419

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland

22 April 2017 - 29 April 2017

Rondreis Marokko

03 Augustus 2016 - 27 Augustus 2016

The States

Landen bezocht: