Dag 10 NEW YORK CITY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu Dag 10 NEW YORK CITY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu

Dag 10 NEW YORK CITY

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

12 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

The city that never sleeps.. maar daar heb ik me niet aan gehouden. Gisteravond was ik zo moe, dat ik blij was dat ik kon douchen en daarna gelijk naar bed kon. Helaas had een of andere grapjas vannacht de airco uitgezet. Gevolg: iedereen om half 7 wakker, badend in het zweet. Dat was een beetje jammer. Met de airco weer aan heb ik uiteindelijk nog een uurtje geslapen en toen ben ik langzaamaan toch maar mijn bed uitgekomen. Een kleine 2 uur later stond ik midden op Times Square. Wat een kermis en dat zelfs om half 10 ’s ochtends. Na een flinke wandeling op Times Square ben ik een aantal winkels gaan bezoeken, om de verkoeling op te zoeken en om souvenirtjes voor het thuisfront te kopen!

Om half 1 stond ik vervolgens te popelen om het Empire State Building in te gaan! Na ongeveer honderdduizend rijen, mocht ik éindelijk naar boven. En wauw, wat was dat het wachten waard. Wat een adembenemend uitzicht over deze ontzettend mooie en grote stad. Eerst gingen we naar de 80e verdieping en dat was al heel vet, maar daarna gingen we door naar de 86e verdieping en dat was zowaar nog vetter. Wat een prachtig uitzicht. Niet normaal! Met het kaartje van vandaag, mag ik vanavond nog een keer gratis terug, om bij nachtlicht de stad te zien. Ik kan nu al niet wachten! En als ik dan toch daar ben, loop ik ook meteen een rondje over Times Square, om daar de kermis aan lichtjes te kunnen zien!

Inmiddels had ik alweer een heleboel gelopen, dus ben ik teruggegaan naar het hostel. Mijn hostel ligt heel dicht bij Central Park, dus ik heb mijn spullen gepakt en ben naar het park gegaan. En daar zit ik dit nu te typen. Zo meteen ga ik terug, even een korte douche pakken en dan terug naar het zuiden, om daar wat te eten en de highlights nogmaals te zien!

Ik kon eerst nog even niet zo makkelijk terug, want er kwam een zware onweersstorm aan. Uiteindelijk ben ik rond 8uur terug gegaan, heb ik daar wat gegeten en ben ik weer in de mega lange rij gaan staan voor het Empire State Building. En ook deze keer weer absoluut de moeite waard! Wat een adembenemend uitzicht krijg je daarboven zeg, niet normaal! Daarna ben ik nog naar Times Square geweest, maar een kleine 25km in de benen, zorgde ervoor dat ik snel weer naar het hostel ben gegaan en daar rond 1uur in slaap viel!

Ik zet het reisverslag alvast online, de foto’s volgen later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 04 Aug. 2016
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 5497

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland

22 April 2017 - 29 April 2017

Rondreis Marokko

03 Augustus 2016 - 27 Augustus 2016

The States

Landen bezocht: