Dag 12 NEW YORK CITY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu Dag 12 NEW YORK CITY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu

Dag 12 NEW YORK CITY

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

14 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

Vandaag zou ik meegaan met een Gospel tour door Harlem. Alleen wat niet helemaal duidelijk was gecommuniceerd, was dat we eerst een hele wandeling door Harlem gingen doen en dat we pas om 11.00uur bij de kerk zouden zijn. Omdat ik, samen met nog een ander, Australisch, meisje kaartjes had voor de New York Yankees wedstrijd van vandaag, konden we helaas niet meer naar het Gospelkoor luisteren. Aangezien de wedstrijd om 12.00uur begon. Achteraf denk ik dat we het wel gehaald hadden, maar dat weet je van tevoren natuurlijk nooit. Evengoed was de tocht door Harlem wel heel gaaf en zijn we langs allerlei cafés en discotheken gelopen, waar onder andere Michael Jackson, Jimi Hendrix, Aretha Franklin en James Brown hebben opgetreden in hun jongere jaren. Ook ben ik er achter gekomen dat in New York coyotes leven. In principe alleen in de wijk Queens, maar vorig jaar in de zomer hebben ze 5 coyotes weggehaald uit Central Park.

Daarna ben ik samen met mijn Australische roomie, waarvan ik overigens de naam niet weet haha, naar het New York Yankees stadion gegaan. Daar aangekomen heb ik natuurlijk een NYYankees pet gekocht. Het bleek dat ik een vrije goede plaats had, ik zat namelijk in de schaduw! Ondanks dat ben ik toch een klein beetje verbrand vandaag. Voordat het spel begon werd een oud speler (Mariano Rivera) gehuldigd en kreeg hij een plaque. Dat was al een feestje op zich! Toen begon dan eindelijk het spel. Eerst werden de spelers voorgesteld. Er is één Nederlandse speler: Didier Gregorius en toen ik vertelde dat ik Nederlands was had ik het natuurlijk al helemaal gemaakt bij al m’n buurmannen! Toen begon het spel eindelijk écht. Het heeft uiteindelijk 3,5uur geduurd en de Yankees hebben dik verloren. De Tampa Bay Rays uit Florida wonnen met 12-3. De wedstrijden van gister en eergisteren hadden de Yankees wel gewonnen (ze spelen steeds 3 wedstrijden achter elkaar tegen hetzelfde team). Het spel op zich vond ik heel leuk en ik vond het fijn dat ik echte kenners naast me had zitten, die al mijn vragen konden beantwoorden. Wel is het jammer dat er maar heel weinig vaart in het spel zit. Soms duurt het wel 10 minuten voordat iemand überhaupt een keer die bal heeft geraakt. Evengoed een mega vette ervaring en ik zou zeker nog eens gaan!

Ik was uiteindelijk om 5 uur thuis. Zeiknat van het zweet ben ik gaan douchen en even lekker gaan chillen in bed. Daarna ben ik downtown gegaan om wat te eten. Via Kleinfeld, de beroemde trouwjurkenwinkel van TLC’s Say Yes to the Dress, ben ik teruggelopen en onderweg is mijn verzamling dieren in de stad uitgebreid met kakkerlakken! Grappig feitje: in New York mag je je hond niet meer in de metro meenemen, tenzij je hem in een tas o.i.d. stopt. Gevolg: een hond bijna net zo groot als Izzy wordt in een tas meegenomen in de metro, haha ziet er vet grappig uit. Overigens kan ik nog steeds niet wennen aan de dierenwinkels waar hondjes die te koop zijn gewoon in de etalage liggen… ziet er een beetje cru uit…

Ik lig inmiddels lekker in bed! Morgen ga ik naar het vrijheidsbeeld en Ellis Island! Bisous X

P.s. Ik heb nog steeds een foto probleem. Het duurt echt ontzettend lang voordat ze eenmaal geladen zijn op de websites. Ik verwacht dat ik deze echt pas weer in Nederland kan toevoegen…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 04 Aug. 2016
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 5496

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland

22 April 2017 - 29 April 2017

Rondreis Marokko

03 Augustus 2016 - 27 Augustus 2016

The States

Landen bezocht: