Dag 8 WASHINGTON DC - PHILADELPHIA - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu Dag 8 WASHINGTON DC - PHILADELPHIA - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu

Dag 8 WASHINGTON DC - PHILADELPHIA

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

10 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Philadelphia

Ik ben inmiddels als een week op en reis en vandaag ga ik weer naar een nieuwe plek toe. Voor het eerst met de trein hier in Amerika. De treinen zijn niet zoals in Nederland, waar je zo kunt instappen als je een kaartje hebt gekocht. Nee, je moet van te voren al een kaartje hebben en dan ga je, net als op een vliegveld, wachten bij de gate, totdat je gaat boarden. Zoals jullie van mij gewend zijn, was ik weer eens veel te vroeg al op het treinstation. Bleek gelukkig achteraf maar goed ook, aangezien er mensen nog vroeger waren dan ik en er al een rij was waar je kon aansluiten. Daar had ik al snel aanspraak met een mevrouw die even een dagje op en neer naar Philadelphia ging om een oude vriendin op te zoeken. Zij heeft me een beetje wegwijs gemaakt in het hele trein gebeuren en nu zit ik dus in de trein op weg naar Philly. We hebben geen vertraging dus ik ben om 11.15uur in Philadelphia!

Wat een hitte!!!! Dat is momenteel even het enige dat ik kan uitbrengen. Het is zowaar nog warmer in Philadelphia dan in DC. Na een goede reis kwam ik aan hier in het hostel. Een mooi hostel, maar wel met 28 (!!!) mensen op één kamer, voelt een beetje alsof je op kamp bent ofzo haha. Ik kon in eerste instantie niet inchecken, want ik was er te vroeg, maar ik kon wel mijn spullen hier droppen. Ik ben zelf vervolgens gaan lunchen en daarna naar de Eastern State Penitentiary gegaan. Deze oude gevangenis is de grondlegger van het huidige gevangenissysteem wereldwijd. Het was de eerste gevangenis waar gevangenen een eigen (of soms met 2en) cel hadden. De gevangenis is zo gebouwd dat in het middel één bewaker kan staan, die overzicht heeft over alle celblokken. In deze gevangenis heeft ook de wereldberoemde Al Capone een jaar vastgezeten. Overigens is de gevangenis vanaf 1971 niet meer in gebruik. Vanaf 1987 is deze open voor publiek en pas vanaf 1991 zijn ze begonnen met het renoveren van de gevangenis. Momenteel kun je er een audiotour volgen en vervolgens zelf ook nog rondlopen. Ik ben bijna 3,5uur binnen geweest en ben echt heel blij dat ik hiervoor een kaartje heb gekocht!

Na de Eastern State Penitentiary ben ik teruggelopen naar het hostel. Resultaat: zeiknat T-shirt. Echt uitwringbaar nat. Evengoed een mooie wandeling en ik heb al een heleboel kunnen zien van de stad. Ik ben teruggegaan naar het hostel, waar ik nu wel kon inchecken. Blij dat ik dat gedaan heb, want je mag hier je eigen bed kiezen en er was nog maar een bed waar ik onder op kon slapen (i.p.v. boven op het stapelbed). Ik heb me meteen ingeschreven voor de “free meal on Wednesday”. Elke woensdag kookt de staff van het hostel en mag je gratis mee eten. Erg leuk dat ze dat doen, want én gratis eten én makkelijk met mensen in contact te komen! Nog een half uurtje en dan kunnen we aanschuiven.

Super leuk, net met een heleboel man samen gegeten. Bleek dat ongeveer 90% van de mensen uit Duitsland kwam. Hebben een dik uur gekletst met z’n allen en toen is iedereen weer zijn eigen weg gegaan. Ik ga zo douchen en verder doe ik niet meer zoveel vanavond. Ik vind het niet prettig om hier in mijn eentje vanavond de straat op te gaan. Tot morgen!

  • 11 Augustus 2016 - 10:00

    Carla:

    Weer een enerverend dagje achter de rug! Mooie foto's van de gevangenis. Die Al Capone had zo wel zijn privileges! Grappig om te zien.
    En zeker een leuk initiatief om vor de gasten te koken! Zo houd je nog wat vakantiegeld over!
    Tot gauw weer, ik geniet van je reisverslagen! Liefs, moeders

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 04 Aug. 2016
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 5468

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland

22 April 2017 - 29 April 2017

Rondreis Marokko

03 Augustus 2016 - 27 Augustus 2016

The States

Landen bezocht: