Dag 9 PHILADELPHIA - NEW YORK CITY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu Dag 9 PHILADELPHIA - NEW YORK CITY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu

Dag 9 PHILADELPHIA - NEW YORK CITY

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

11 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

Elke keer als ik begin met schrijven, moet ik even kijken welke dag het ook alweer is. De tijd vliegt hier zo voorbij, dat ik niet meer weet de hoeveelste en welke dag het vandaag is. Zoals ik gisteren al schreef, sliepen we met 28 meiden/dames/vrouwen op één kamer. Daar zag ik eerst wel een beetje tegenop, maar ik heb de beste nacht tot nu toe gehad daar!

Vanmorgen was ik alweer vroeg op pad, want ik had om 10.15uur een reservering bij de Independence Hall. En aangezien ik tot drie kwartier daarvoor mijn kaartje kon oppikken, wilde ik op tijd zijn. Zal je net zien, ben ik ruim op tijd, begint het keiiiiihard, maar dan ook echt keihard te regenen op het moment dat ik naar buiten loop. Gevolg: luchtvochtigheid van 87% en dat is de rest van de dag zo gebleven. Tel daarbij de 33 graden op, die als gevoelstemperatuur 42 graden is en Philadelphia krijg een officieel Heat Danger Alert. Het is hier in de zomer altijd wel heet, maar dit is zelfs voor hier extreem.

Goed, terug naar de Independence Hall. Een historisch gebouw waar op 4 juli 1776 de Amerikaanse onafhankelijkheidsverklaring werd aangenomen. En ja, ik ben in dé ruimte geweest waar die getekend is. 90% aan de buitenkant en 75% aan de binnenkant is nog écht en hoeft voorlopig ook nog niet gerestaureerd te worden. Lastig vond ik wel dat (uiteraard haha) de hele rondleiding in het Engels was en er best wel wat vaktermen werden gebruikt die ik niet begreep. Overigens werd me wel heel duidelijk dat alle Amerikanen goed op de hoogte zijn van hun geschiedenis en van wat er in de verklaring geschreven staat. Elke keer als de gids iets vroeg, kreeg hij netjes in koor het antwoord terug.

Na de Independence Hall ben ik door gegaan naar de Liberty Bell. Een beroemde historische klok die symbool staat voor de vrijheid. In de 19e eeuw ontstond er een scheur in de klok. Verschillende restauratiewerkzaamheden hebben ervoor gezorgd dat deze barst alleen maar groter is geworden. Daarom is besloten de klok niet meer te gebruiken.

Na dit stukje Amerikaanse geschiedenis kon ik niet wachten om de verkoeling op te zoeken. Dit heb ik gedaan door, hoe kan het ook anders, de grote winkelstraat op te zoeken en mezelf te verkoelen met het systeem winkel in – winkel uit. Dit heb ik tot 16.00uur volgehouden en toen ben ik nog even naar China town gegaan. Via de toeristische route ben ik teruggelopen naar het hostel en daar heb ik een uur naar de Olympische Spelen gekeken. Vervolgens ben ik al naar het station gegaan. Daar kon ik rustig zitten, chillen en eten, voordat mijn trein (met ruim een half uur vertraging) naar New York vertrok. En daar zit ik nu in, in de trein naar New York! Ik heb er ontzettend veel zin in en aangezien het weer daar qua gevoelstemperatuur minimaal 10 graden koeler is, kijk ik er erg naar uit! Wordt vervolgd…

Hello Upper West Siders, Gossip Girl hier. Geintje! Start spreading the news, it’s up to you New York New York! Ik ben er, zoals je ziet. En ik ben heel blij !!

  • 12 Augustus 2016 - 16:44

    Leon:

    Hi Amy, ziet er allemaal geweldig uit. Leuk en fijn om te zien dat je er zelf zo van geniet. Mooie foto's en superleuke verhalen! Geniet van New York want dat is geweldig...ik ben een beetje jaloers op je. Groetjes vaders

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 04 Aug. 2016
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 5468

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland

22 April 2017 - 29 April 2017

Rondreis Marokko

03 Augustus 2016 - 27 Augustus 2016

The States

Landen bezocht: