Dag 2 WASHINGTON DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu Dag 2 WASHINGTON DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu

Dag 2 WASHINGTON DC

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

04 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ik heb vannacht heerlijk geslapen. 9uur aan een stuk door, vanaf 7uur was ik klaar wakker. Gisteravond kwam ik nog een meisje van m’n hostel tegen in de stad en ik ben met haar samen terug naar het hostel gelopen. Zij sprak alleen maar Spaans, dus ’t was een beetje handen- en voetenwerk. Dan ben ik toch blij dat ik gewoon redelijk goed Engels spreek. Ik zit momenteel te ontbijten, een mega lekkere bagel, met niet zo’n lekkere creamcheese. Daar moet ik morgen toch iets anders op verzinnen. Ik ga dadelijk met de metro richting het Capitool en dan wil ik vanaf daar helemaal naar Arlington gaan lopen en dan vanaf daar weer met de metro terug.

Na het ontbijt heb ik de metro naar het Capitool gepakt. Wow wat een intens gebouw, heb van foto’s nooit in de gaten gehad dat het echt zo meeeeeeega groot was!! Daarna zag ik het even niet meer zitten. Het was pas 10uur ’s ochtends en nu al bloedheet en ik was moe. Toch maar doorgelopen en toen ben ik naar het American Museum of Natural History gegaan. Echt een verademing, lekker airco en geen zon! Wat een mega vet museum is dat zeg. Allemaal opgezette dieren, meer een soort van dode dierentuin, en echte spinnen en kevers e.d., heel vet. Daar heb ik me twee uur vermaakt en nu zit ik in een parkje (in de schaduw!) te genieten van een hotdog en een lekker koude Sprite! Zo meteen verder de Mall aflopen en dan zien we wel weer verder!

Ik ben verder de Mall afgelopen en kwam uit bij het Washington Monument. Daar ben ik niet heel lang gebleven, want ik ben verder gegaan naar het World Warr II monument. Een ontzettend mooi monument, met in het midden een fontein. Het was heeeeerlijk om daar een uurtje te genieten met mijn voeten in het water van het zonnetje en de mensen om mij heen. Ik ben vervolgens richting Witte Huis gelopen en kwam er toen achter dat het vandaag Obama’s verjaardag is. Misschien daarom de extra beveiliging, de mensen langs de hekken en de helikopters die singelden boven het Washington Monument en het Witte Huis? Na een behoorlijke wandeling kwam ik uit b ij de Forever 21, waar natuurlijk even geshopt moest worden! Vervolgens een verfrissende milkshake bij de McDonald’s gehaald en mijn watervoorraad aangevuld bij de 7-eleven. Het is nu etenstijd en ik ga met mijn Engelse roomie Emma eten bij Shake Shack, een hamburgerketen hier om de hoek!

Na gezellig met Emma gegeten te hebben, gingen we beiden een andere kant op. Ik ging naar het Witte Huis om deze in het donker met fancy licht te zien. Erg mooi, alleen ik voelde me op dat moment helemaal niet lekker. Ik ben in het park gaan zitten en heb wat om me heen gekeken, maar ik had echt verschrikkelijke buikpijn. En momenteel is deze nog steeds niet over :(. Terug in het hostel kwam ik erachter dat mijn gezicht, met name mijn neus, echt mega verbrand is. Oeps, vergeten in te smeren. Morgen wel maar goed doen, en morgen ga ik ook naar de Walmart (die hier schijnbaar om de hoek zit) om aftersun te kopen. Die ben ik thuis vergeten… Voor morgen heb ik dus alweer allerlei plannen, maar nu ga ik eerst lekker slapen! Hopelijk mijn buikpijn morgen dan weer over :). Goodnight!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 04 Aug. 2016
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 5498

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland

22 April 2017 - 29 April 2017

Rondreis Marokko

03 Augustus 2016 - 27 Augustus 2016

The States

Landen bezocht: