Dag 3 WASHINGTON DC - ARLINGTON - VIRGINIA - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu Dag 3 WASHINGTON DC - ARLINGTON - VIRGINIA - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu

Dag 3 WASHINGTON DC - ARLINGTON - VIRGINIA

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

05 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag de dag gestart met een lekkere blueberrybagel. Leuk om te zien dat je, zoals vandaag, met wel 7 verschillende nationaliteiten aan de ontbijttafel zit. Bijna iedereen reist hier alleen, dus dat maakt het nog makkelijker om met anderen contact te leggen.

Na het ontbijt ben ik naar Arlington, Virginia gegaan. Eerst naar het Pentagon, waar een monument is voor de 184 mensen die daar zijn omgekomen tijdens een van de 9/11 rampen. Vrij indrukwekkend om te zien, vooral als je ziet dat daar 2 meiden van mijn leeftijd bij zijn omgekomen. Evengoed wel een ontzettend mooi monument dat daar is neergezet. Daarna ben ik met de metro naar de Arlington Nationale Cemetery gegaan. Een mega begraafplaats met Amerikaanse militairen die voor Amerika gestreden hebben in verschillende oorlogen. Met name World Warr II militairen. Ook president John F. Kennedy en zijn gezin liggen daar begraven. Zowel Arlington als het Pentagon waren beiden erg indrukwekkend om te zien.
Inmiddels was mijn rug zeiknat van het zweet en was wit niet de beste kleur om aan te doen vandaag, dus ik ben terug naar het hostel gegaan om me even op te frissen. Daar heb ik ook geluncht en nu zit ik lekker in een parkje in de schaduw. Tegenover mij zit een straatmuziek die met emmers een eigen drumstel heeft gemaakt en ik luister naar zijn fijne deuntjes! Ik ben van plan om dadelijk nog naar The National Gallery of Art te gaan. Vanavond is de opening van de Olympische spelen en ik hoorde dat het hier ergens op een screen te zien is. Na het avondeten gaan Emma en ik daar eens een kijkje nemen, en anders kijken we de opening gewoon in het hostel op tv. Ik merk inmiddels goed aan mijn voeten dat ik veel aan ’t lopen ben, dus ik zou het niet erg vinden om lekker een avondje te ‘bankhangen’!

Na zowel een erg indrukwekkend West- en East Gallery of Art te hebben gezien (met verschillende ‘Rembrandts’ en ‘Vermeers’) ben ik een flink stuk gaan lopen naar de Walmart. Die kan je natuurlijk niet overslaan als je in Amerika bent! Drinken en wat lekkers ingeslagen en toen een flinke wandeling terug naar het hostel, waar ik nu zit te wachten op Emma, zodat we dadelijk wat kunnen gaan eten.

We hebben gegeten bij Chop’t, een saladbar waar je echt mega lekkere en veeeeeel salade krijgt! Daarna hebben we een deel van de opening van de Olympische Spelen gekeken, maar in Amerika stoppen ze ongeveer 8 reclames in een kwartier dus ’t was een beetje saai. Ik ben me daarna maar (weer) gaan douchen, want morgenvroeg heb ik niet zoveel tijd. Ik moet namelijk om kwart over 9 bij het Capitool zijn! See you tomorrow!

  • 06 Augustus 2016 - 18:32

    Frans Van Der Loo:

    prachtig geniet maar juffie en tot ziens bij verdere verslagen en fotos wij leven mee

  • 09 Augustus 2016 - 18:50

    Jannie:

    Hoi Amy,
    Leuk om zo te lezen wat je allemaal mee maakt in dat verre amerika. Ik probeer elke dag je verhaal te lezen. Nog heel veel plezier meis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 04 Aug. 2016
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 5494

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland

22 April 2017 - 29 April 2017

Rondreis Marokko

03 Augustus 2016 - 27 Augustus 2016

The States

Landen bezocht: