Dag 15 NEW YORK CITY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu Dag 15 NEW YORK CITY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu

Dag 15 NEW YORK CITY

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

17 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

Wauw, wat een indrukwekkende dag hebben we gehad vandaag. We zijn vandaag heel de dag met z’n vijven op stap geweest. We hadden vanochtend aan de overkant van de Brooklyn Bridge afgesproken en met wat gezoek en gedoe hebben we elkaar uiteindelijk gevonden! Eerst zijn we naar de mooie fotolocaties gegaan, om vanonder de Manhatten Bridge een foto te maken van het Empire State Building (zie foto’s). Daarna zijn we naar het Brooklyn Bridge park gegaan waar we mooie foto’s van de New York skyline hebben kunnen maken. Toen gingen we eindelijk de brug op! Echt een mega ding, met ontzettend mooi uitzicht op de stad. Op de brug werden we nog aangesproken door een Amerikaans echtpaar dat zich afvroeg waar wij vandaan kwamen. Ze vonden ons taaltje zo “lovely” klinken.

Vanuit de brug zijn we door gelopen naar het 9/11 memorial. Onderweg hebben we nog even een lekkere Amerikaanse hotdog als lunch gepakt. Toen we bij het memorial aankwamen vielen we eigenlijk allemaal stil. Wat een ontzettend grote memorials (het zijn er 2, een voor elke toren die is ingestort), het zijn twee “pools” precies op de plek waar de Twintowers hebben gestaan. We kunnen ons alleen maar voorstellen wat een ontzettende ravage het daar is geweest en wat een paniek er op dat moment heeft geheerst. Nadat we buiten alles hadden gezien zijn we het museum ingegaan. Ik kan denk ik wel een boek schrijven over wat ik daar heb gehoord, gelezen en gezien. Wat indrukwekkend is het. Heel veel musea waar ik in ben geweest zij over de Tweede Wereldoorlog gegaan en kan ik me er nauwelijks iets bij voorstellen, maar deze ramp heb ik nog bewust genoeg meegemaakt om me te herinneren. Ik was bijna 9 toen dat gebeurde en kan het me echt nog goed herinneren. Op de een of andere manier maakt zo’n memorial dan nog meer indruk, omdat je verhalen en beelden echt nog kunt herinneren. Opnieuw raak ik elke keer geshockeerd van alle verhalen en beelden die getoond worden. Indrukwekkend is dat er nog heel veel resten van de gebouwen, maar ook van kleding, auto’s en andere persoonlijke bezittingen. Ook krijg je het hele cockpit verslag te horen van Flight 93, het vliegtuig dat uiteindelijk in een veld is neergestort. Nogmaals, ik kan hier een heel boek over schrijven, maar als je ooit in New York komt, is dit museum aanrader nummer 1.

Na al deze indrukwekkende sightseeing wilde Rob graag even rusten op de hotelkamer. José en Marc gingen mee, maar Anouk en ik wilden graag nog even de stad door dus dat hebben we met z’n 2en gedaan. Eerst natuurlijk American cookies en lemonade gekocht en vervolgens zijn we nog naar de (10 verdieping hebbende) Macy’s geweest. Wat een immens gebouw. Ik denk dat we daar na een hele dag rondlopen, nog steeds niet alles gezien hebben.
Daarna hebben we bij een (hoe kan het ook anders) hamburgertentje gegeten en zijn we nog naar Times Square geweest.

Daarna hebben we nog even gechilld in het hotel van Rob en José en toen ben ik naar mijn eigen hostel gegaan. Ik heb nog geen concreet plan voor morgen, maar ik ga nu slapen en zoek het morgen verder allemaal uit! Goodnight sleep tight!

  • 18 Augustus 2016 - 08:10

    Carla :

    Hallo, je dag was weer goed gevuld! Het 9/11 memorial en museum zijn inderdaad erg indrukwekkend! Ik weet nog dat ik na het bezoeken van die plaatsen daarna erg moe was van alle indrukken. En jullie "shopaholics " gaan nog naar Macy's.

  • 18 Augustus 2016 - 22:40

    Jolanda:

    Hey Amy,

    Wat is het toch leuk om al je ervaringen te lezen. Hoeven we na de eerste balletles niet zo lang te blijven hangen om bij te kletsen hihi.
    Moest trouwens wel lachen om te lezen dat je schrijft dat je 9 was ten tijden van 9/11. Geeft goed ons leeftijdsverschil weer... Ik zat toen al op de Heao (na 5 jaar havo en 2 jaar mbo ;-) ).
    Geniet nog meer lekker daar, dan doe ik dat van je verslagen. Tot 7 september. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 04 Aug. 2016
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 5479

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland

22 April 2017 - 29 April 2017

Rondreis Marokko

03 Augustus 2016 - 27 Augustus 2016

The States

Landen bezocht: