Dag 13 NEW YORK CITY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu Dag 13 NEW YORK CITY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Amy Loo - WaarBenJij.nu

Dag 13 NEW YORK CITY

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

15 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

Wauw, ik ben gisteren gewoon helemaal vergeten te schrijven! Ik had echt een verschrikkelijke nacht achter de rug. Airco was kapot en met 10 mensen in een 27 graden kamer slapen is echt niet chill. Mijn dank aan de service van het hostel, want ze zijn om 3uur ’s nachts, zonder gedoe of herrie de airco nog komen maken!

Om 10.00uur had ik een reservering voor het Vrijheidsbeeld en Ellis Island. Het was lekker weer en ik vond de tour op Liberty Island zo interessant, dat ik dik 2uur daar ben geweest. Maar na een (te) korte nacht en volle zon op het eiland, was ik zo moe, dat ik Ellis Island vervolgens heb overgeslagen. Ik ben daarna gaan lunchen in een lunchroom en daar ben ik wel van opgeknapt. Ik heb door het zuidelijke deel andere Manhatten gelopen en ben langs de Charging Bull, Trinity Church en St. Paul’s Chapel gelopen. Ik vond het echt een hele leuke wijk en daar heb ik nog een klein beetje geshopt.

Om 5 uur ben ik teruggegaan naar het hostel en daar heb ik even gelegen, voordat ik ben gaan avondeten. Ik ben lopend naar de dichtstbijzijnde Shake Shack gegaan (was een half uurtje lopen). En dan loop je door een beetje een achterstandswijk, waar veel gekleurde mensen wonen. De kinderen krijgen tijdens de vakantie allemaal gratis avondeten in de dichtstbijzijnde speeltuintjes. Normaal krijgen ze warm eten op school, maar in de vakanties wordt er dus ook voor hen gezorgd. Veel kinderen zijn met hun ouders tot laat in de avond buiten bij die speeltuinen en het ziet er ontzettend gezellig uit!

Toen ik thuis was ben ik gaan douchen en kwam ik erachter dat ik echt bruin ben geworden. Ik dacht dat dat niet gebeurde bij mij, maar schijnbaar wel! Mijn rug is echt poepiebruin woehoe! Overigens zijn Rob en José deze dag aangekomen, dus die ga ik dinsdag eens opzoeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 04 Aug. 2016
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 5465

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland

22 April 2017 - 29 April 2017

Rondreis Marokko

03 Augustus 2016 - 27 Augustus 2016

The States

Landen bezocht: